13.5.2020

Webdesign

Chat via nettsidene er en god måte å være tilgjengelig for kundene dine på.
Mulighet til å ta direkte kontakt gir kunden et inntrykk av at det er mennesker bak nettsiden og at informasjonen er oppdatert og aktuell. Chat senker også terskelen for å stille spørsmål betraktelig sammenlignet med telefon og mail.

Vær oppmerksom på at dersom du oppretter Chat-funksjon er det helt avgjørende at kunden opplever rask responstid, det tar bare minutter før kunden forlater chatten om det ikke kommer noe svar. Dersom du er bekymret for at du ikke har tilgjengelige ressurser for alltid å kunne svare kunden rask nok, kan det være fornuftig å bruke Chat-funksjonen via Facebooks Messenger. I de tilfeller det tar litt tid før svaret kommer, vil kunden likevel få svaret i sin egen Messenger i stedet for at du må sende en mail eller i verste fall mister muligheten til å komme tilbake til kunden.

Så enkelt kobler du Messenger-Chat til din nettside

Gå inn på ditt selskap sin Facebook-side

  1. Klikk på "Sideinnstillinger" nede til venstre
  2. Klikk på "Meldinger" i oversikten til venstre
  3. Scroll ned til du kommer til "Legg til Messenger på nettstedet ditt" og klikk "Kom i gang"
  4. Velg språk og legg inn en automatisk hilsen som du ønsker at kundene dine skal se
  5. Velg den fargen som passer til nettsiden din
  6. Legg til domenet for nettsiden der du ønsker å ha Chatten tilgjengelig.
  7. Velg om du ønsker å sende veiledning for oppsett videre til din utvikler via e-post, eller;
  8. Kopier koden og legg den inn på nettsiden din selv.

Se introduksjonsvideo under

Publisert:

13.5.2020

I kategorien: 

Webdesign