20.5.2020

Strategisk Markedsføring

De fleste av oss har innsett at internett er kommet for å bli. Kanskje bedriften din allerede har en hjemmeside. Men er den god nok?

Selger du en tjeneste eller et produkt? Direkte til sluttkunden eller til andre bedrifter? Det spiller ingen rolle, det viktigste spørsmålet er; Hvordan finner kunden deg? Å ha en god nettside kan ha mange fordeler, og ofte er det faktisk en nødvendighet. Likevel er det svært mange som ikke har en tilstrekkelig digital tilstedeværelse i dag.

Vi gir deg 3 gode grunner til hvorfor det er viktig med en god hjemmeside, samt tips og råd for hvordan den skaper verdi.


Digitalt visittkort

Mange selskaper jobber direkte og personlig med kunderelasjoner. De skaper leads og finner nye kunder via nettverk og anbefalinger. Det er da lett å overse hvor viktig den digitale tilstedeværelsen kan være. Nettsidene vil da kunne fungere som et "digitalt visittkort" og gi kredibilitet for selskapet når kunden undersøker i etterkant av et møte eller anbefaling. Du har du mulighet til å skape en plattform som opprettholder, og aller helst forsterker, førsteinntrykket som er gitt gjennom personlig møte eller over telefon.

Informasjon om selskapets strategi, verdier og hvem dere er er og hva dere står for er viktig for å skape troverdighet til bedriften og vil kunne styrke relasjon til kunden.


Salg- og markedsføringskanal

En hjemmeside er en god plattform for digitalt salg og markedsføring. Her har du mulighet til å presentere selskapet som en ekspert innenfor et gitt område. Godt innhold på hjemmesidene kan føre til at kunder som har behov for dine produkter eller tjenester finner veien til deg gjennom søk på nett.

Google og andre søkemotorer har svært gode og finjusterte algoritmer som sørger for at søkeren finner den mest relevante kilden som gir svar på det de leter etter. Har du konkret og god informasjon om hva du leverer og hvordan det løser et behov for kunden, er sannsynligheten stor for at kunden finner deg når de søker etter svar på en gitt problemstilling.


Always on

Nettsteder, nettbutikker og sosiale medier er aldri stengt. Dette gir kundene mulighet til å finne informasjon og ta beslutninger døgnet rundt, ikke bare i åpningstidene. Er det fortsatt noe de lurer på kan de kontakte deg via skjema eller e-post når det passer. Veien til leads eller salg blir dermed kortere.

Trenger du hjelp til å sette opp en profesjonell hjemmeside med utgangspunkt i selskapets strategi? Vi hjelper deg gjerne med å få deg helt i mål. Ta kontakt med oss via skjema under, telefon eller mail.

Publisert:

20.5.2020

I kategorien: 

Strategisk Markedsføring